Ett kärleksfullt ? TACK till alla goa kunder, leverantörer och vänner som besökte, bubblade, shoppade och tävlade med oss på jubileumseventet igår! Wow.
Sicken kväll vi fick tillsammans: vi blev faktiskt lite förvånade och överväldigade av entusiasmen och responsen från er inför och under detta event. Vi trodde inte våra kunder skulle uppskatta den här typen av jippo men tji fick vi, och så glada vi är över det tji:et! Glada och ödmjukt tacksamma är vi också för vackra blommor och annat smaskigt som överlämnades. Vilka kunder (och leverantörer) vi har!
Det blev ett par mingliga timmar med skratt och surr och give aways och klirrande glas bland besökarna! Vi hoppas ni alla hade lika roligt som vi och vet att ni har förståelse för den förvirrning som lätt uppstår när en hjälper tre kunder på samma gång (själv försökte jag t ex klä en byxkund med en skjorta och min skokund erbjöds ett par shorts!)… fast i påsarna landade sen efter kassan, förutom goodiebag-roligheter i botten, iallafall korrekt artiklar. Det är jag säker på! ??
En stor virtuell bukett slipsar vill vi också passa på att sända till Mattias på Happy Fish (och Vinbaren och Verket) och till Jonas (& Claes) på Lunds Bil som hjälpte oss glänsa under kvällen. En verkligt rolig snackis blev det av både vinprat och vrålåk till elbil. Mattias delade på ett personligt vis med sig av sin kunskap och erfarenheter kring vin, spådde trender och lockade till skratt flera gånger. Och bilen… hur ofta får en möjlighet att känna på en 1,5-miljonersbil annars? Och jo, jag satte mig i den och satt jag där en liten stund och funderade på hur jag skulle komma ur… sen drog jag upp klänningen, kravlade mig upp på gatan och in på jobbet igen!
Våra leverantörer på plats (Hansen and Jacob, Barbour, Amanda Christensen och Oscar of Sweden) fick möjlighet att briljera med sin märkeskompentens och nästan alla våra varumärken ställde upp med priser till våra tävlingar och överraskningar till give awaysen. TACK till er alla.
Till framtiden tar vi med oss att kanske försöka skapa en liten databas av eventpigga kunder att aktivt bjuda in ifrån, istället för att som denna gång bara lita på att ”alla” hittar fram ändå genom t ex annonsering i traditionell och social media. Vi tuggar på den karamellen och tar såklart också gärna input från er. Hur tycker du att vi ska göra? Låt oss veta, vi är trots snart 73 år på banan newbies på det här med slutna jippo?
Glada hälsningar från dagens liiiite trötta Lolles:are som önskar er alla en fin helg
ps. Domarna hälsar förresten att de kämpar för fullt med rättning och skiljefrågsräkning, vi återkopplar till vinnarna så fort rödpennan torkat! ?✔️