Du har kommit till denna sida för att läsa mer om vår distanshandel. Eller kanske för att du hittat något intressant i vår blogg eller på våra konton i sociala medier? Oavsett anledning: Välkommen och va kul! I texten nedan finns information om hur affären kan gå till, kontaktformulär och villkor/avtal vid köp.
Distanshandel som ”manuell e-handel”
Eftersom Lolles inte har någon traditionell webshop, men i spåren av Covid-19 öppnat upp för distanshandel och digital shopping, blir proceduren lite annorlunda än att bara klicka-och-handla.
Via manuell kontakt och lagerhantering kan vi rådgiva och färdigställa köpet för dig över telefon, videosamtal, meddelanden och/eller mail. Vi skickar sedan varan (inom Sverige), eller reserverar den om du vill hämta upp i (eller utanför) vår butik vid torget i Varberg.
Leverans eller hämta i butik?
Utkörning inom Varberg fixar vi gratis och upphämtning i eller utanför butik kostar självfallet inget extra. Vi skickar spårbart med PostNord inom hela Sverige, utan kostnad på ordinarie pris om köpet överstiger 1.800kr. PostNord hemleverans mot extra kostnad.
Kontaktformulär
När du manövrerat igenom allt det juridiska (se stycket nedan) skuttar vi raskt över till det vi tycker är betydligt roligare!
Kontakta oss via formuläret nedan så ringer eller mailar vi dig. I ”Ditt meddelande”-fältet kan du lämna ytterligare information, t ex om du helst vill bli kontaktad på telefon eller mail och om du vill hämta varan i butik eller få den levererad. Är du osäker på storlek eller inte har något specificerat önskemål om produkt är det helt okej! Vi löser alla dom detaljerna i vår vidare kommunikation. Kanske kommer vi fram till att du ska boka oss för utprovning? Du är varmt välkommen även utanför ordinarie öppettider isåfall! Allt för att undvika onödig virusspridning/-oro och trängsel.
Under butikens ordinarie öppettider kan du självklart också försöka nå oss på telefon direkt!
PS. Vi har förstått att vårt mail – som svar på formuläret för distanshandel – kan hamna i skräpkorgen (särskilt hos gmail-adresser?). Därför ber vi dig hålla ett öga i skräpfoldern så du inte missar vårt svar!
Genom att använda formuläret godkänner du villkoren. Du kan också ta del av i vår integritetspolicy.
Betalning, köpvillkor, ångerrätt och reklamation
Det finstilta är kanske inte så skoj men viktigt! Vi har samlat all info kring avtal och villkor i avsnittet nedan:
Betalning sker vid upphämtning direkt i butik, och genom Swish vid andra leveransalternativ. Vi erbjuder också möjlighet att betala mot faktura (fakturaavgift 29kr). Din order skickas eller lämnas ut när pengarna finns på vårt konto.
Avtalet ses som ingånget när vi kommit överens om produkt, leverans och pris.
Vid köp utanför butikslokalen lyder vi under distansavtalslagen. Det betyder till exempel 14 dagars ångerrätt från att du tagit emot varan, och returfrakten står du för själv. Ångerrätt gäller oanvänd produkt med pristaggar kvar. Precis som vid köp i vår fysiska butik erbjuder vi vid distansköp 5 dagars öppet köp, med samma villkor som ångerrätten (dvs oanvänd vara, prislappar kvar och returfrakt på köparens bekostnad).
Vid alla returer måste kvitto bifogas. Gäller både i butik och per post. Vill du returnera eller byta något du köpt på distans? Hör av dig till oss först så vi vet att din retur är planerad, och kan assistera så att allt går rätt och smidigt till.
Skulle du olyckligt råka ut för ett ärende som kräver garanti eller reklamation hanterar vi det alltid minst enligt konsumentköplagen för privatperson och köplagen för företag.
Tveka aldrig att kontakta oss om du har några undringar! Vi finns för dig hela vägen!
Vi tar tacksamt emot input och funderingar kring hur vi kan utveckla vårt arbete kring distansköp!