Ja, Local is the New Black. Mer än kanske någonsin kämpar småföretagare just nu sida vid sida för att hålla sina företag levande. Det handlar om lön till sina anställda, möjlighet att betala alla räkningar och till syvende och sist faktiskt att kunna ställa egen mat på bordet.
Local is the Nice Cooperation
I köpmannaföreningen Varberg Handel samlas sedan länge innerstadens handlare för att samarbeta kring öppettider, marknadsföring, kollektiva jippon och arrangemang etc. Modevisningar, hoppborgar och storbilds-TV på Torget, kvällsöppet och sponsoraktiviteter är exempel på vad Varberg Handels medlemmar ställer upp med. Det finns också ett presentkort som gäller i alla föreningens medlemsbutiker.
Local is the Joint Advertisement
Dagens (och morgondagens, beroende på utgivningsdag) annons i Varbergsposten är ett teamwork och upprop kring stadskärnans överlevnad.
Det är ett tufft budskap, men det är med värme levererat. Utan alla er kunder som genom era handlingar bidrar till att vi finns… utan er hade Varberg varit mörkt! Utan er hade vår gamla neonskylt varit släckt. TACK för ert stöd!
Local is the New Solutions
Varbergs innerstadsbutiker har sedan i vårvintras jobbat hårt för att minska smittspridning. Samtidigt som vi visar hänsyn och följer rekommendationer hittar vi nya vägar att möta er kunder. Såhär tänker vi kring digital shopping hos oss på Lolles.
Local is the New Kind
Det är snällt att handla lokalt. Genom att välja innerstadens butiker stöttar du den levande stadskärnan, men också indirekt den lokala idrottsnäringen och arbetsmarknaden.
Local is the New Black
Lolles är en av butikerna i centrum som för andra året i rad har skippat Black Friday till förmån för kampanjen Local is the New Black. Vi stöttar det lokala, samtidigt som vi genom att inte bidra till konsumtionshets med prissänkta varor också stöttar det globala. Jorden är den enda planet vi har. Medveten konsumtion är det nya svarta!